vineri, 8 decembrie 2017

Cu gandul la Craciun


Pregatirile de Pasti de anul acesta le-am planificat pana in cel mai mic detaliu. De Craciun insa, nu mai simt la fel, si nu e vorba ca nu astept sfanta sarbatoare cu aceeasi intensitate sufleteasca, ba dimpotriva... Ceea ce simt cred ca e din cauza ca ne-am mutat la bloc. M-am pomenit ca nu prea mai am ce sa organizez. O baie, o bucatarioara improvizata, un dormitor si o sufragerie? Nu trebuie mare teorie ca sa mentin curat acest mic spatiu. Fiind si mutati de curand, lucrurile au fost deja revizuite in mare parte... La casa? daaa! acolo era nevoie de o organizare mai riguroasa, altfel te lua valul si te copleseau treburile rau de tot. Bucataria mare, doua bai, 3 dormitoare, un hol mare in care era centrala, beciul...curtea...ehee...lista e lunga...Dar daca tot s-a intimplat ca anul acesta sa sarbatorim Craciunul la bloc, am profitat de timpul pe care altadata il alocam curateniei si am mai lasat pe blog mici fragmente din cartile duhovnicesti citite de mine. Este si asta o pregatire, nu-i asa? una sufleteasca...


"Incepand de astazi sa le faci pe toate pe care le poti face, si Dumnezeu Cel Atotputernic va face ceea ce nu poti face tu."

"Un copil plange mai putin atunci cand cade singur si se loveste decat atunci cand este imbrancit de alt copil." 
Antiparenting, Savatie Baastovoi

"Ca sa spuna cineva altuia sa faca ceva, trebuie ca cel ce va auzi sa fie smerit, iar cel ce va zice sa fie de doua ori mai smerit.
Nu ajuta faptul de a face pe dascalul cu cineva si a-l mustra pentru obiceiurile lui, daca acela nu iti da dreptate. Este ca si cum ar intra cineva in chilia mea, si mi-ar schimba locul lucrurilor, mi-ar pune candela aici, patul acolo, mi-ar atarna metania in alta parte, fara ca sa ma intrebe."
Nevointa duhovniceasca, Cuviosul Paisie Aghioritul

"Dumnezeu te pune la incercare. Te incearca pentru ca vrea sa iti dea ceva. Dar cu un pret! Trebuie sa meriti darul, sa te ridici spiritual la nivelul la care il poti primi. Oricum darul e intotdeauna cu mult mai mare decat suferinta prin care treci ca sa ajungi la el. Dumnezeu nu ne poate darui liber, ca atunci , ne-ar asfixia cu iubirea lui, ne-ar distruge fiinta, nu ne-ar mai lasa sa inflorim liber. Dumnezeu cand ne iubeste, ne pune la incercare, ca pe argintul in topitoare. Pentru ca vrea sa scoata din noi esenta cea mai pura."
Pr. Pantelimon, Oasa.


Vreu sa ma mobilizez saptamana viitoare, sa fac totusi o mica strategie de pregatire. Am in plan putin ordine, cumparaturi si un meniu simplut de tot. Eu deja simt apropierea Craciunului, avem deja bardutul, pe care nici nu l-as impodobi, mi se pare ca e atat de fumos si asa fara nimic pe el.

Weekendul asta am o mare bucurie. Astep oaspeti din Moldova mea iubita, vine surioara pe la mine :)

Bucurii multe si pregatiri cu spor sa aveti!

2 comentarii:

  1. Frumos buchetul de citate...multumim! Sa va bucurati de toata linistea pe care o aveti...Bucurii!

    RăspundețiȘtergere