duminică, 25 iunie 2017

Stare de bine

Perioda un pic nostalgica dupa intoarcerea din Moldova a trecut. Acum am intrat intr-o stare de bine :D adica ma simt 'hygge' cum zice Carmen in acest articol.
Simt ca lucrurile s-au linistit, plecari grandioase in perioada imediat urmatoare nu avem si eu una am inceput sa-mi regasesc bucuria in lucruri marunte, asa cum fac de fiecare data :D
Diminetile mele s-au mutat afara, cu tot cu carti si cafeluta... Toate se petrec langa un leandru foarte drag mie.


"...le spunea parintele Serafim fratilor si surorilor: invatati ca lucrurile cele mai slabe biruiesc pe cele mai puternice. Si avem un exemplu aici, in manastirea noastra. Stejarii, care sunt foarte tari si nu se indoaie, mereu sunt culcati la paman, iar ramurile lor se frang si cad; in timp ce pinii, care sunt mai supli, cad destul de rar inainte sa moara.
Ceea ce inseamna ca a te indoi este un semn de tarie. Acelasi luru se poate vedea si in viata omeneasca. Cel care crede in ceva in asa fel incat ar fi in stare sa-ti taie capul daca nu esti deacord cu el, nu face decat sa-si arate slabiciunea, fiind atat de nesigur pe sine, incat trebuie sa te converteasca ca sa fie sigur ca el insusi crede." 

Am scris si in alta postare despre obiceiul meu de a citi zilnic, iar dimineata este unul din momentele cand bifez acest lucru.

Ce tine de rutina de dimineata, am schimbat ora de desfasurare a activitatilor. Cand afara este racoare nu are rost sa curat chiuveta, m-am gandit ca o pot face si cand soarele e in plina putere si eu ma retrag in casa racoroasa pentru ore bune.

Am de mult o pasiune pentru camasi, mai bine zis pentru gulerasele lor. Imi inspira acuratete, corectitudine si disciplina. Vara aceasta mi-am confectionat singura un guleras , ca tot ziceam in cuvatul anului 2017 si despre acest obiectiv..."abilitatile de croit". Un mic guleras la o rochita de vara, nu este o capodopera vestimentara, dar imi place foarte mult :) un pic cam stangaci...dar am o scuza ca este primul :D
Una din sursele mele de inspiratie in confectionarea gulerasului este imaginea de mai jos.


Iar aceasta este creatia mea :)

Apropo de un alt obiectiv al anului...luna asta parca s-au aranjat toate in favoarea mea :) pot sa mai bifez si "excelenta in ale sofatului". Dintr-un ghinion al sortii tata socru a ramas fara permis si pentru ca am un program mai lejer, eu m-am oferit sa ii fiu soferita personala cateva zile :) Asa ca am profitat din plin si am exploarat trase ale orasului mai pun cunoscute de mine.

Vara imi place sa imi iau gustarelele afara. Ca tot suntem pe finalul postului Sfintilor Apostoli Petru si Pavel, am in farfurie o inventie de-a mea culinara :))) ce am gasit de post prin frigider am aranjat frumos pe paine :) A fost chiar bun, doar ca sotul meu nici de cum nu isi face curaj sa guste :))) deci am savurat de una singura acest deliciu sanatos si aromat. S-a obisnuit demult cu ideea ca imi place ceapa rosie. Nici nu-l mai anunt ca intentionez sa mananc ceapa si daca vrea sa imi dea un pupic sa o faca inainte :))) 

Canicula nu prea ma afecteaza, fac mai urat la frig decat la caldura...dar am gasit zilele astea cateva trucuri de racorire a casei fara aer conditional. Trucuri pe care le-as aplica mai mult pentru dormitoarele de la etaj, parterul e oricum racoros. Sfaturile citite de mine nu sunt o noutate, dar merita reamintite:
-La orele de varf e recomandat inchiderea ferestrelor si acoperirea lor cu draperii si jaluzele pentru blocarea razelor de soare.
-O cale excelenta de a creste randamentul ventilatorului este amplasarea unui recipient cu apa rece (preferabil cu gheata) in raza aerului ventilat.
-Invelirea pernelor in pungi de plastic si introducerea lor la congelator cu o ora inainte de culcare poate contribui la un confort sporit pe timpul noptii. Asta m-a amuzat multe de tot :)))
-Lenjeria de pat lasata la aerisit in cel mai racoros spatiu al locuintei, si asezata pe pat chiar inainte de culcare, va da o senzatie de racorire foarte placuta.
-Pozitionarea unui cearsaf umed in dreptul ferestrelor, in dreptul curentilor de aer.

Cam asta este starea mea in prima luna de vara. Sa vedem ce imi va aduce luna iulie :)

Momente cat mai racorose sa aveti!

4 comentarii:

  1. Ma bucur ca te simti hygge,pana la urma asa trebuie sa ne simtim mereu.Esti priceputa la croitorie, am si eu o masina de cusut si vreau sa mai exersez,mi-am salvat o multime de idei faine.Te pup si merci pentru link:)!O vara frumoasa sa aveti!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. :) Multumim, o vara frumoasa si voua! Te pup si spor la croitorit :)

      Ștergere
  2. Postari ca ale tale ma fac sa-mi doresc si eu sa ma apuc de croit si dichisit! :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Curaj! E mai greu pana incepi. E un fel de terapie si asta, una placuta :)

      Ștergere