sâmbătă, 29 octombrie 2022

Alte trucuri care îmi usureaza viața de mamica


  • Electrocasnicele, punerea lor în funcțiune noaptea (din postarea trecută).
  • Haine putine si simple. Mi-am pregatit câteva ținute confortabile, cardigane cu nasturi, comode pentru alăptat si pantaloni pentru mobilitate :)) O singura fustița, pentru zile de sărbătoare :D . Restul de haine, fara mila le-am băgat intr-o geanta mare și le-am dus in pod, la un moment dat voi reveni asupra lor sa văd ce donez. Am o singura categorie de haine, nu mai am haine de casa si de oraș, cu ce ma îmbrac dimineața, ma schimb seara târziu, cu aceleași haine merg în vizita dacă suntem cumva invitați, sau in oraș dacă e cazul , imi port hainele ca pe o uniforma (mă schimb doar în caz de pete majore). Când am ales sa păstrez doar aceste hăinuțe, m-am gândit la călugări, ei sărmanii poarta acea reverendă toată viața, nu au aceasta dilema, cu ce sa se îmbrace, au alte interese și scopuri, își canalizează  energia in alta parte, eu ar trebui sa împrumut din acest fel de a fi al călugărilor. Pe viitor intenționez sa simplific și mai mult garderoba mea.  Acestea sunt toate hainele mele pentru toamna aceasta :

Sunt ușor de combinat între ele, sunt putine si practice.
  • Grija de mine redusă la minim (naturalețe maxima, un coc,  unghii scurte, fără nici un fel de accesoriu in afara de ceasul de la mâna care ma ajuta sa nu scot telefonul de fiecare data când vreau sa știu când a mâncat bebelina, cât a stat afara și când e timpul pentru gustare) și o cruciulița super rezistenta la gât cu care se  joaca Nectaria cât sta la sân.

  • Minimalismul in casă, pastrarea suprafețelor curate, fără perdele, fără plante pretențioase care trebuie îngrijite cu mare atenție, fără obiecte de decor, am renunțat la bibelouri, magneți de frigider, poze, tot ce ne distrage atenția și e folosit ocazional. Jucării, doar cât încap în doua coșuri, restul în pod ! Vorba mamei mele: “ la tine in casa e ca într-un spital” :)) Da, dar este atât de ușor de păstrat curat!


  • Mâncarea foarte simplă, de preferat sa se facă fără prea multă supraveghere din partea mea.
  • Cumpărături online la ce e posibil (de asta se ocupa soțul meu)
Toate aceste trucuri au venit odata cu lipsa timpului de când a apărut bebelina în viața mea. Înainte sa nasc mi se tot spunea: “ o sa vezi ca nu o sa ai timp de nimic”,  “ o sa vezi ca vei avea nevoie de ajutoare”,  “ o sa vezi ca nu o sa poți sa miști nicăieri fără ea”… șirul poate continua :))) Am reușit sa reinventez situația și  cred ca dacă nu am timp sa fac un anumit lucru, înseamnă ca nu este important și pot trai fără să-l fac.
Sunt idei și trucuri care se aplica pentru o mamica casnica cu un bebe de 1 an, dar tare mi-ar plăcea sa păstrez aceste obiceiuri și după ce fetița va creste și nu va mai fi asa solicitant, rămâne atât de mult timp liber, este atât de odihnitor.
Dacă îmi mai citește vreo mamica blogul și cunoaște și alte metode as fi bucuroasa dacă le-ar împărtăși cu mine.

Un comentariu: