miercuri, 21 decembrie 2022

Pregătiri de Craciun


Mi-ar plăcea ca toate eforturile in pregătirile pentru Crăciun sa fie mai mult de natura sufleteasca decât de natura culinara sau decorativa. M-am uitat un pic la știri, toate se învârt in jurul târgurilor de Crăciun, in jurul cadourilor, in jurul cozonacilor, dar nicăieri nici nu se pomenește despre faptul ca Se naște Hristos. Daca ar veni un extraterestru el ar înțelege ca aceasta sărbătoare este sărbătoarea cadourilor, o sărbătoare a bradului, a mâncărurilor bune. Mi-ar plăcea sa pot sa fiu prezenta mai mult in biserica in aceasta perioada pana la Sărbătoarea Nastetii Domnului, acolo este locul meu mai mult decât in bucatarie sau in curățenie, dacă ar fi sa aleg sa cumpăr cozonacii si sa ma duc la liturghie, i-as cumpara, pentru ca eu cumpăr de fapt timpul petrecut la slujbele de seară si se merită. Ce legătura are Hristos cu cozonacii si cu sarmalele noastre atât de consumatoare de timp, singura legătura este bucuria, nașterea Domnului este o bucurie, sa mănânci sarmale tot este o bucurie, dar bucuria cereasca nu se compara cu cea lumeasca. 
Partea văzută a Crăciunului exista si in casa noastră. Nu am fost extaziata sa facem bradul sau sa împodobim casa in schimb l-am așteptăm cu mare nerăbdare pe parintele din sat sa vina cu ajunul, am deschis larg porțile, am ieșit cu bebelina, de drag si de dorul lui Hristos ca de data asta a venit El la noi acasa, nu noi la El. Eu de când am născut duc dorul bisericii si al liturgiilor.
Iată si decorul din casa noastră, ce-o fi cu sufletele numai Dumnezeu știe, dacă sunt sau nu pregătite de aceasta mare bucurie ca se naște un Mântuitor al omenirii, Iisus Hristos. 
Pregătirile de Crăciun sunt minunate, dar cele materiale nu ar trebui făcute cu prețul celor sufletești. Colindele sunt cele care suna zilnic in casa noastră. 



 

Un comentariu:

  1. mi-e tare drag sa te vizitez pe blog, e asa de linistit si de luminos la tine :).Sarbatori cu pace sa aveti!

    RăspundețiȘtergere