vineri, 19 octombrie 2018

Caminul meu, un colt de rai (3)


Suna ceasul, e 4:30 dimineata, nu-mi permit sa mai lenevesc ca dupa aia tot eu o sa ma simt vinovata. Imi stropesc fata cu putina apa rece, astazi apa rece parca nu da rezulatele de alta data. Merg la bucatarie, inca sunt adormita, afara e intuneric bezna,  pregatesc repede un ceai, cat se face infuzia imi deschid cartea de rugacine, si le citesc pe cele de dimineata. Ceaiul este gata, ora e 5:30, iau cana aburinda si ma instalez pe canapea sa citesc cateva pagini din "Filocalia staretilor de la Optina", de fapt lectura dureaza atat cat este ceai in cana. Este ora 6.00, e mai bine, m-am mai trezit, ceaiul m-a revigorat si lectura mi-a dat o stare de bine. Asta a fost timpul meu! Deschid frigiderul sa vad ce as putea sa fac rapid la micul dejun... E ora 7:15, suntem gata de plecare, parul nu e chiar aranjat, dar e bine ca am macar camasa de pe mine calcata, ma uit in urma si am un sentimetn de multumire ca plec la serviciu dar acasa am reusit sa las vasele de la micul dejun spalate. Pe drum mai verific mailul pe telefon, il mai atentionez pe sot de vre-un pieton sa nu dea peste el din neatentie, mai admir un pom. E 8.00, incepe agitatia, diferite lucruri care trebuie rezolvata. Este ora 1.00, azi nu am avut caserola cu mancare pregatita de cu seara, asa ca merge si un mar cu biscuiti si o cana cu apa, ca tot e vineri, o mica infometare o sa prinda bine :) 


Acum e deja seara, cu ceva timp in urma m-am intors de la cumparaturi, mai am pe mine aceeasi camasa cu care am fost la birou, ma simt putin vinovata pentru dezordinea din casa, dar ma consolez ca o sa rezolv maine... Mi-am facut un alt ceai in aceeasi cana , urmeaza sa deschid aceeasi carte de rugaciune, doar la pagina cu rugaciunile de seara... Putin obosita, dar fericita :) Masina de saplat a dat deja semnal ca ca si-a facut treaba si trebuie sa scot rufele sa la pun la uscat...
Aceasta a fost o zi de vineri...

Saptamana care a trecut trebuia sa aleg un colt din casa in care sa fac ordine. Vreau sa va spun ca si fara provocarea Irinei aveam in plan sa pun la punct spatiul de depozitare de deasupra masinii de spalat. Mereu aveam tendinta sa pun acolo lucrurile la intimplare, si in felul acesta dezordinea se instala destul de repede. Acum pot sa respir usurata....arata mult mai bine. 




Am calcat saptamana aceasta aproape in fiecare zi, pentru ca am avut o perioada in care am tot plecat ba putin pe la munte, ba sotul meu prin diferite deplasari, si hainele noastre se mutau dintr-un bagaj intr-altul. In acest ritm s-au adunat si era nevoie sa aman orice alt lucru si sa ma ocup de haine.
Ca tot ziceam de calatorii, acum cateva zile am avut ocazia sa vizitam orasul Amsterdam. Nu este cel mai frumos oras pe care l-am vazut, dar macar l-am bifat. Am avut parte de o vreme deosebita. Toamana aceasta ne bucura cu multe culori, frunzele ingalbenesc foarte lent si au timp sa treaca prin toate nuantele lor de rosu, galben, portocaliu...este minunta. Modul de a ingalbeni al frunzelor ma duce cu gandul si la viata noastra, unii oameni stiu sa imbatraneasca frumos, la fal ca si frunzele, lent, ramanand calmi, lucizi, plini de caldura, senini la fata, dar cred ca batranetea are o foarte mare legatura cum a fost traita intraga viata .



"Daca tu, prin ceea ce faci, pierzi smerenia, mai bine nu fa." Pr. Ciprian

Sper ca ati avut o saptamana minunata !

9 comentarii:

  1. Eu mi-am propus sa ma trezesc mai devreme ca sa imi aranjez un pic ,,aspectul". Arat ca o mama depasita de situatie.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Trebuie sa trecem prin toate, sa le simtim pe peilea noastra, chiar si unele situatii care ne depasesc. Daca esti mamica, esti deja frumoasa :D

      Ștergere
  2. ce ordine e la tine!si eu iubesc toamna asta, e minunata!pupici!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Doar in unele zone e asa ordine, mai sunt altele care asteapta sa le vina randul :) Pupici!

      Ștergere
  3. mi.a placut mult sa citesc despre ziua ta.Adevarul este ca ordinea face o casa sa arate a casa indiferent de cat de mult sau putin este in ea..imi place mult spatiul de spalat rufe si cum ati ales sa il "ascundeti".este minunat!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ma bucur ca ti-a placut. Aceasta zi de vineri a fost cumva o exceptie, nu este chiar in fiecare zi asa, dar pentru ca am trait-o mai intens am reusit sa scriu despre ea. Desi incerc sa evit agitatia si ritmul alert, fara sa vreau sunt pusa in situatia de a face fata si unor zile de genul asta. Perfect de-acord cu tine despre ordinea in casa! Pupici!

      Ștergere
  4. Wow si iar wow!...aici gasesc mereu ordine si disciplina.

    RăspundețiȘtergere
  5. Foarte frumos...si articolul, si coltul organizat!

    RăspundețiȘtergere