sâmbătă, 17 august 2024

Instrumente pentru septembrie


 A mai rămas puțin și începem școala și grădinița. Într-un fel îmi este dor să avem din nou un regim, să funcționăm după un program. 
Îmi este dor și de copii de la școală, să le văd micile “capodopere” unele mai stângace altele făcute mai bine. 
Mai am de lucrat la niște planșe și sunt aproape pregătită pentru începerea noului an școlar.

În următoarea perioadă, gradina nu va mai fi pe lista mea de priorități, dar va fi un loc de refugiu la fel de drag și apreciat când o să mă întorc acasă să savurez un ceai pe hamac, sau la măsuță de sub măr, admirând transformările specifice toamnei, frunzele din ce în ce mai îngălbenite.
Va trebui să facem față noilor responsabilități în afara casei, vom pleca de-acasă dimineața devreme, va trebui să ajungem la timp, să nu întârziem, fiecare la activitatea lui.
Ca mama, soție și gospodină a casei, mă preocupă buna funcționare a gospodăriei mai ales în astfel de condiții când totul va fi pe grabă și timpul ni se va părea ca nu ne mai ajunge pentru toate câte vrem să le facem. Pentru astfel de perioade am câteva instrumente care zic eu ca îmi vor fi de mare ajutor. 
- să-mi fac zilnic “rutina cea salvatoare”, asta o să mă ajute să nu găsesc dezastru și să mă indispun când mă întorc acasă.
- să-mi programez meniul astfel în cat cina să o fac într-un timp scurt, să fie gustoasă, sănătoasă și repede de făcut, să o savurăm cu toții la masă unde o să împărtășim eveninentele prin care am trecut pe parcursul zilei. Și cat vremea o sa ne permită, poate mâncăm și pe terasă, ca vara a fost atât de toridă în cat a fost imposibil de mâncat afară. 
- weekendurile să le petrecem împreună acasă, fără drumuri la cumpărături, la spălat mașina, sau alte activități care să ne facă să plecăm de-acasă. Încercăm să rezolvăm aceste treburi în timpul săptămânii, printre drumurile de la grădiniță, de la muncă. Weekendurile le vreau acasă!
- agenda pe telefon, am renunțat demult la agenda clasică, am găsit o aplicație foarte drăguță și utilă pentru mine, de atunci îmi notez cumpărături, zile de naștere, programări, idei, plante de cumpărat… o am tot timpul cum mine, fără să car un caiet după mine.
Acestea sunt instrumentele mele pentru un septembrie reușit și cat mai puțin stresant!





Un an școlar reușit vă doresc, vouă mămicilor, copiilor și profesorilor!!!
 Să ne dea Dumnezeu bucurie, dragoste unii pentru alții și răbdare să gestionăm toate problemele cu înțelepciune!

5 comentarii:

  1. Imi place foarte mult ce scrii!

    RăspundețiȘtergere
  2. inca nu sunt pregatita ca sa incep scoala :((. Dar cred ca e cazul sa ma mobilizez si eu

    RăspundețiȘtergere
  3. Ne ajuti cu numele aplicatiei te rog? Tare simt si eu nevoia unui organizator bun pe telefon...

    RăspundețiȘtergere
  4. Un an scolar reușit!La noi lunile acrstea vin tare încărcate, fetița mare intră în clasa 1, Fetița mica începe grădinița iar eu in noiembrie -decembrie ar trebui sa nasc!
    Cum vom face și cum ne vom descurca vom vedea,sper sa ne iasă!
    Soțul vine la săptămâna acasă dar dacă vine și iarna este posibil sa vina la doua săptămâni sau la lună!

    RăspundețiȘtergere