miercuri, 19 iunie 2024

Lecții învățate la 36 de ani

Luna aceasta mi-am sărbătorit ziua de naștere. M-am delectat cu “Pavlova”, tortul meu preferat care de fiecare dată, îmi iasă destul de bine. Am avut și fructe  proaspete in grădină, o combinație perfectă.

Ce am învățat până la această vârstă? Greu de găsit un răspuns…

Am  învățat ca o tuia nu va face niciodată mere, oricât de mult mi-ar plăcea mie merele. Nici unii oameni nu vor face mai mult decât este condiția lor, așa ca dacă vreau mere, înțelept ar fi să caut un copac de măr. Îmi zic: “Lasă tuia acolo unde este ea, fără să o judeci ca este o tuia, iar tu du-te și caută un copac care face mere, caută un om bun și pregătit pentru ce ai tu nevoie …”

Am învățat ca așa cum în grădină un strat gros de mulci, menține umezeală și încetinește aparitia buruienilor, așa și rugăciunea pentru creștini, ne ține aproape de Dumnezeu și încetinește dezvoltarea patimilor și a răutăților din noi…

Am învățat sa nu mă plâng de condițiile meteo, să nu dau vina pe lucrurile și oamenii care mă înconjoară, să nu-i judec, să nu-i acuz pentru felul lor de-a fi…oare nu eu sunt cea care i-am atras în viața mea, prin felul meu de a gândi și a vedea lucrurile?  Am ales oamenii, mediul și situațiile, inconștient, am ales ce am acum și bune și rele! Este doar alegerea mea și am de învățat de la tot ce mă înconjoară.Toate mi se potrivesc, “…cele vrednice de faptele mele primesc…” Îmi zic: “dacă nu-ti place “grădina ta”, smerestete, acceptă si rabdă rezultatul neglijenței tale, fără să te îndreptățești sau să cauți scuze…”

Sper ca fiecare an să îmi aducă lecții noi și folositoare…

Un comentariu: