vineri, 28 iunie 2024

Grădina

Nu sunt deloc o expertă în ale grădinăritului, aplic ce citesc prin cărți, ce văd pe canalele de youtube, din experiența proprie sau din cea a prietenilor, deși mulți dintre ei nu mai grădinăresc, mai degrabă am subiecte de discuții cu oameni ieșiți la pensie care se ocupă de grădină și cunosc tot felul de secrete :))

De ce mi-am dorit o grădină? 

- Să-mi retrăiesc anii minunați ai copilărie. Am copilărit într-o curte imensă, țin minte toate colțișoarele de acolo.

- Să am un refugiu, și acum, dar și la bătrânețe. Să lucrezi în grădina este o terapie, acolo nu ești niciodată singur.

- Să-i transmit aceasta dragoste pentru pământ și fetiței mele. Să vadă cum se muncește pământul și cum te poți bucura de roadele lui. 

- Să mă minunez încă odată de bunul Dumnezeu, admirând și studiind tainele naturii care ne înconjoară.

- Să mănânc măcar de câteva ori căpșuni direct din grădina și nu din caserola cu eticheta pe ea :)))

- Să trec pe la raionul de fructe și legume spunând de mai multe ori “asta nu luăm ca avem în grădină”.

Grădina mea nu-mi asigura consumul de legume și fructe pe tot parcursul anului, dar mă bucur și de puținul pe care mi-l oferă.

Astazi este ușor să ai o grădină, există în comerț atât de multe dispozitive, materiale, unelte care ușurează mult munca într-o grădină, și unele lucruri sunt posibil de făcut chiar și de o femeie. Solarul nostru este montat de mine în 2 zile, cu fetița pe lângă mine. Am avut nevoie de o mână mai puternică la fixarea șuruburilor și la ancorarea în pământ.

Nu este deloc ieftin, cred ca anul acesta am mâncat cele mai scumpe roșii :))







Am în minte doar gânduri de recunoștință și mulțumire pentru ca bunul Dumnezeu mi-a dăruit acest mic colț de rai de care să mă bucur și pe care îl îngrijesc cu mare drag!

3 comentarii:

  1. Frumoasă gradinută, binecuvântată îndeletnicire. Este al doilea an în care lucram o gradina de legume. Pentru la anul ne-am propus și noi un mic solar, mai exact un creștin din sat, văzând dragostea mea și a soțului Pentru grădină s-a oferit sa ne ajute.
    Zile cu spor și voioșie!

    RăspundețiȘtergere
  2. Felicitări, eu stau la țară și deși inca nu am solar am o gradina mare de care sa ma bucur atunci când mâncăm din roadele ei.
    Chiar mă bucur pentru voi și să vă ajute Dumnezeu să faceți multe roade

    RăspundețiȘtergere