sâmbătă, 20 iulie 2024

Vise si planuri în grădină


De foarte multe ori zăbovesc  în diferite colțuri ale grădinii și fac planuri… analizez gazonul, florile, copacii, poziția lor, felul cum își dezvoltă coroana, vizualize cum se vor dezvolta și cum vor arăta peste câțiva ani. Sunt foarte mulțumită și bucuroasă pentru tot ce avem. Țin să menționez și ar trebui să-i mulțumesc vechiului proprietar al terenului (sigur nu-mi citește blogul, dar măcar gândul meu de mulțumire să ajungă la el printr-o mică mângâiere sufletească) pentru tot ce a plantat pe teren, pentru toți copacii și arbuștii, pentru vita de vie, pomi fructiferi, soc, pentru un minunat și falnic brad (pe care îl vom împodobi de Crăciun). Fiind o iubitoare de natură am ales să construim casa în funcție de copaci, să nu tăiem nici unul și să-i păstrăm sa ne bucurăm de roadă și de umbra lor. Așa a și fost, și chiar în anul în care ne-am mutat, fetița noastră avea 8 luni, potrivită pentru a-și lua singură zmeura, căpșuni, coacaza, mure, să-și dezvolte gustul și sa mănânce diverse fructe proaspete și sănătoase pe care le-am găsit deja pe teren. Primul an nu am stropit, nu am îngrijit absolut nimic, nu am curățat, totul era ca într-o sălbăticie, buruieni până la genunchi… dar îmi plăcea și așa, eram bucuroasă ca pot să ies să mă plimb în natură. Aceasta este a treia vară la casă, am reușit să o organizăm potrivit nevoilor noastre și timpului pe care îl putem acorda îngrijirii ei. 
Analizând și gândindu-mă la ce aș vrea să mai adaug în curte și grădină, am 3 dorințe pe care vreau să le implementez în următorul an:
O căsuță de lemn in copac, să se urce fetița noastră acolo, să se joace. Să fie un refugiu pentru ea. Copac avem, un nuc destul de mare, chiar și crengile le are dispuse exact cum am avea nevoie pentru căsuța. Rămâne să caut pe cineva care se pricepe…


Vreau un iaz de grădină, deja i-am găsit locul, cu nuferi, nu-l vreau populat cu pești, doar plante și apă. I-am găsit un loc atât de bun în cat l-aș putea admira și din casă și de pe terasă…


Vreau găini! Am și locul pregătit pentru cotețul lor, va fi în spatele magaziei verzi, acum sunt depozitate niște lemne. Găinile fac ouă, nouă ne plac ouăle, multe resturi de mâncare le-aș arunca la găini, paine uscată, iarbă, coji de legume.

Voi la ce visați în grădinile voastre?

6 comentarii:

  1. eu nu mai visez la nimic, decat sa pun nuci si tei, si un salcam.Pomi peste tot , si trifoi

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Noi avem un nuc foarte mare, greu creste gazonul sub el, dar in rest este minunat.

      Ștergere
  2. Eu loc pentru copaci deocamdată numai am dar mi-aș dori un smochin însă deocamdată nu am posibilitatea să-mi cumpăr.
    Zmeura am dar face doar o dată pe an și foarte puțin rod așa că îmi doresc coacăze roșii!
    Mi-aș dori să îmi fac și prispa că pe o terasa !Sunt multe de făcut dar cu ajutorul lui Dumnezeu le vom reuși să le facem

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Noi avem un smochin, sunt tare gustoase fructele. Toate se rezolva usor, pas cu pas.

      Ștergere
  3. Eu doresc un gard viu din chiparosi pe o latura a curtii. Noi inca nu locuim la casa, lucram la interior si amenajarea curtii,

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Spor la amenajare! Gard viu nu avem, dar ma gandesc sa incerc intro zona unde s-ar potrivi.

      Ștergere