sâmbătă, 19 noiembrie 2022

Blogonoiembrie 2022 - ziua 10


Astăzi ne-am plimbat pe strazi. Am facut mici cumpărături la magazinul din sat, deși încercam sa ne aprovizionam din oraș, câte ceva tot ne scapă. Destul de pustiu, oamenii și-au cam terminat lucrările de toamna prin curți si s-au băgat la căldurica.
Sunt tare indignata când vecinii dau foc la frunze, pentru ca sunt o iubitoare de aer curat, las geamurile deschise cât ne plimbam si când ma întorc la noi in casa miroase a fum :( Si când se nimeresc mai mulți vecini in același timp sa dea foc la frunze si crengi este o “splendoare”. Noi nu dam foc la frunze, am facut o groapa in spatele grădinii, într-un colț, am pus toate frunzele acolo, am turnat apa, si când se termina treaba cu frunzele astupam groapa si totul se va descompune in pământ. 
Am dormit tare bine noaptea, bebelina s-a trezit mai rar, am reușit sa ma odihnesc, sa ma trezesc înaintea ei, să-mi fac cafeaua si sa citesc:
“De aceea zice proverbul către cel ce gătește pe luptător: “Scoate-i haina, căci a trecut la rând” (Prov.20,16;27,13). Odata ce a trecut la lupta, “scoate-i haina” pentru ca trebuie sa se lupte gol, mai bine zis nu numai gol, ci si uns. Căci prin dezbrăcare  luptătorul nu mai are de ce sa fie prins de către potrivnic; iar prin ungerea cu untdelemn, chiar dacă ar fi prins vreodată, iar aluneca prin mâini. Untdelemnul îl scapă de prinsoare. De aceea potrivnicii caută sa arunce cu țărână unul în celalalt, ca, înăsprind prin praf alunecusul undelemnului, să se poată face mai ușor de apucat la prinsoare. Ceea ce este praful acolo, aceea sunt lucrurile pământești in lupta noastra; si ceea ce este acolo untdelemnul, aceea este lipsa de griji. Si precum acolo cel uns se desface cu usurinta din prinsoare, dar dacă ar lua pe el praf cu anevoie ar scapa din mâna potrivnicilor, tot asa aici cel ce nu se îngrijește de nimic anevoie poate fi prins de diavol, dar dacă e plin de griji si își înăsprește lunecușul lipsei de griji a minții prin pragul grijilor cu anevoie va scapă din mâna aceluia…”


Eu am trecut la 2 cafele pe zi :) 
Weekend minunat sa aveți!

2 comentarii:

  1. mie imi place grozav mirosul de fum toamna/iarna :).Eu pun accelerator de compost peste frunze, le bag la compostor, mai putin pe cele de nuc

    RăspundețiȘtergere
  2. Te citesc cu mare drag,la treabă cu frunzele poate o aplic și eu la anul,până acum le dădeam și eu foc!

    RăspundețiȘtergere