marți, 1 noiembrie 2022

Ce mai răsfoiesc


Răsfoiesc cartea: Casa Minimalista - ghid pentru o viața gândită și ordonată. Am început sa aplic in casa câteva idei din carte și îmi place foarte mult rezultatul.
Cartea explica minimalismul pentru zone concrete din casă: dormitor, baie, bucatarie, sufragerie, garaj… se găsesc sfaturi și idei chiar și pentru o curte minimalista.
Câteva idei din carte:
“Minumalismul nu înseamnă sa renunți la lucrurile pe care le iubești, ci sa te desprinzi de lucrurile care îți distrag atenția de la ceea ce iubesti.”
“Într-o societate care consolidează tot mai mult ideea ca la baza fericirii sta acumularea de bunuri materiale, a avea mai putine lucruri presupune voința, curaj și perseverenta.”
“Nu orice bun al tău îți aparține cu adevărat.”
“E mai bine sa faci lucruri, decât sa ai lucruri.”
“Rămâi în amintirea celorlalți pentru viața pe care ai dus-o, nu pentru lucrurile pe care le-ai avut.”
Și multe alte idei care îți dau de gândit și te face sa începi. Minimalismul începe întotdeauna cu debarasarea. La aceasta etapa ma aflu eu.
La finalul cărții este și un ghid de întreținere.
 “Sa devii minimalist e una. Sa rămâi minimalist e altceva.”
“Scopul minimalismului nu e doar sa avem mai putine lucruri, ci sa ne ușurăm viața ca sa putem realiza mai multe.”
Eu m-am entuziasmat foarte mult răsfoind aceasta carte, mai ales de când a apărut bebelina în viața noastră, abundenta de lucruri (și utile și inutile) o simt ca o povara  și o sursa de stres. 
Pentru ca sunt o începătoare in ale minimalismului, eu am dus tot ce nu am nevoie în pod, dacă trece testul timpului și într-adevăr pot sa ma descurc fără acele lucruri, le voi dona sau voi arunca din ele. Poate ca nu e tocmai indicat sa aglomerez podul, și sa duc totul acolo, dar acum nu am nici timp nici energie sa iau o decizie pentru soarta fiecarui lucrușor: donez, păstrez sau arunc. Intr-o încercare mai veche de a fi minimalista am aruncat foarte multe din casa, stăteam la bloc si nu aveam spațiu de depozitare, după scurt timp ma pomeneam ca aveam nevoie exact de lucrul aruncat :))) De aceea m-am si decis sa iau aceasta carte, percepeam greșit minimalismul si foloseam strategii nepotrivite.
Intentionez sa mai aplic si alte strategii din carte, voi scrie despre ele in alte postări.



4 comentarii:

  1. Sunt interesată de subiect. Sunt foarte aglomerată și lucrul acesta se vede, se simte! :(

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Te cred, aglomerația își face loc singura în viața noastră, nu întreabă pe nimeni.

      Ștergere
  2. Interesanta cartea,mulțumim pentru recomandare

    RăspundețiȘtergere