marți, 15 noiembrie 2022

Blogonoiembrie 2022– ziua 6

 


Astăzi începe postul Crăciunului. Am început sa răsfoiesc o carte noua “Cartea filocaliilor”, la orice pagina as deschide găsesc cuvînt ziditor. 

Imi este dor sa mă trezesc la 5 dimineața, sa citesc, sa meditez. Nu știu cum e la alte mamici, dar bebelina mea simte imediat când am planuri sa fac ceva fără ea si se trezeste, deși doarme în pătuțul ei, cum ies din camera să-mi fac cafeaua, cum sunt chemată înapoi de un scurt claxon :))) 

Pentru postul acesta am în plan sa citesc mai multe, sa aprofundeze problema iubirii de vrăjmași, si sa încerc sa pun în practica sfaturile sfinților părinți.

“Cum isi poate pastra pacea sufletului un subordonat atunci cand seful lui e un om artagos si rau?", staretul raspunde: "Omul artagos indura el insusi un mare chin de la duhul cel rau. El sufera acest chin din pricina mandriei lui. Subordonatul, oricine ar fi, trebuie sa stie aceasta si sa se roage pentru sufletul chinuit al sefului sau". Aceasta mila decurge, pe de alta parte, din constiinta faptului ca cel ce face raul si se impotriveste adevarului sau il ignora, traieste in indepartare de Dumnezeu, se lipseste asadar de bunurile Lui, rataceste departe de caile mantuirii si se preda suferintelor iadului, a caror arvuna o incearca inca de aici.”

4 comentarii: