sâmbătă, 12 noiembrie 2022

Blogonoiembrie 2022 - ziua 3

 

Zile de toamna asa de minunate nu o sa mai întâlnim, simt că se schimba vremea, se cam răcește. Astăzi bebelina a dormit afara, eu am profitat de puținul timp liber si am scris pe blog, am ascultat despre epuizarea mamelor. Conform recomandărilor date de psihologi, trebuie sa fim atente unde se pierde.Energia nu vine asa de la sine, trebuie sa faci ceva ca sa o ai.
Ne e nimic nou sub soare, dar eu aveam nevoie să-mi reamintească cineva de următoarele aspecte. Foarte pe scurt:
* Odihna, cu un trup epuizat este greu de funcționat. Somnul de noapte sa fie începând cu ora 11.
* Mâncarea nu trebuie neglijata. Sa fie nutritivă, aceasta ne da energie.
* Exerciții fizice, măcar 5 minute pe zi, dar sa fie constante, nu știu ce hormon activează sportul si e bine pentru noi mămicile.
* Existența unui regim al zilei, sa știm ce după ce urmează.
* Sa ne hrănim sufletele cu rugăciune, cu o lectura, cu ceva pentru plăcut si frumos. Ideal ar fi ca aceste activități sa fie făcute fără copil.
* Sa comunicam, cu o prietena, cu o vecina, este ceva ce ne încarcă cu energie.
* Sa fim atente unde se pierde aceasta energie, de evitat rețele de socializare, bârfele, discuțiile toxice, sunt chestii care ne epuizează si ne storc de energie.
* Sa cerem ajutorul celor din jur, pentru treburile casnice sau alte lucruri care ne obosesc.

Eu am de lucru la toate aspectele. Trezirile de noapte au devenit deja o regula, de mâncat, mănânc mai mult ce rămâne după bebelina :)), exerciții fizice, credeam ca se pune si alergatul prin curte după fetița, dar trebuie exerciții adevărate :)) La capitolul hrana pentru suflet tot mai am de lucru, la rugăciuni lungi nu pot sa ma concentrez deocamdată, de comunicat, comunic dar cred ca ar trebui sa aleg oameni mai potriviți, regimul nostru începe sa capete contur acum, si îmi este foarte drag ca trecem lent la un singur somn pe zi. Deci trebuie sa lucrez la toate aspectele ca sa am mai multă energie. M-a preocupa aceata problema cu energia pentru ca oboseala si epuizarea ma face sa fiu foarte irascibili, nervoasa pe soț si pe bebelina, si nu vreau sa se transforme asta in felul meu de a fi.

Multă energie si pofta de viața va doresc!





3 comentarii:

  1. Ohhh... Daaaa! O cunosc bine pe cucoana oboseală.

    RăspundețiȘtergere
  2. lipsa de somn m-a afectat cel mai mult si pe mine cat au fost copiii mici, dar si ulterior, ca se intampla sa se imbolnaveasca si cand sunt mari si stai dupa ei pana se fac bine.Dar nu se compara cu epuizarea permanenta de pana la 2-3 ani. Oricum, e mai usor de pe la 4-5 ani incolo, lucrurile se mai regleaza in privinta asta.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri

    1. Daa, cred ca nu este ușor. Rezistam, nu avem încotro. Este îmbucurătoare vestea ca la un moment dat nu va mai fi asa greu cu somnul.

      Ștergere