vineri, 18 noiembrie 2022

Blogonoiembrie 2022 - ziua 9


Astăzi am strâns ultima roadă din grădina noastră. Cred ca o parte din legume le voi baga la congelat. Părinții mei au grădinărit, iar noi ne-am jucat pe lângă ei.
Am încercat sa pun limite sănătoase, urmând sfaturile de pe vlogul unui psiholog rus pe care îl urmăresc de ceva vreme, cu anumite persoane si din păcate eu am rămas ca sunt rea, rezultul a fost ca am provocat o supărare zdravănă celor care trebuiau sa respecte limitele impuse de mine. Deci nu a funcționat, renunț sa mai aplic alte tehnici, o sa încerc comportamentul: “fermitate cu blândețe” asta sper sa funcționeze. Începutul postului, dar chiar si pe parcursul lui este întotdeauna o perioada cu multe ispite, important este sa trecem cu bine prin ele. 
As vrea sa-mi fac un jurnal duhovnicesc, un caiet in care sa transcriu de mâna texte duhovnicești, un fel de Filocalia proprie, fraze încurajatoare, vre-o rugăciune deosebita pe care nu o găsesc intr-o carte de rugăciuni. In momentele grele, când poate nu ai cum sa ajungi la parintele duhovnic, un fragment potrivit cu  starea ta, dintr-o carte duhovniceasca este ca un balsam pentru suflet. Nu o data mi s-a întâmplat ca unele cuvinte citite să-mi fie de mare ajutor, cuvinte si sfaturi care îți dau curaj si explica din punct de vedere creștinești cauza, sau atitudinea potrivită pentru o anumită situație.
“Sa ajungă Filocalia familiara fiecăruia, … și când are nevoie sa se lămurească într-o privința oarecare sa se ducă acolo, la capitolul respectiv. Sa devină o carte familiara, carte de îndrumare, un îndrumător pentru viața. Sa devină o călăuza în plan spiritual, arătându-ne felul cum trebuie sa ne fie viața în relațiile noastre cu Dumnezeu și în raporturile cu ceilalți, ca sa fie o viața de model, o viața care sa întărească legăturile între noi, dragostea între noi, sa nu avem nimic de criticat în viața noastră, nimic care nu se cuvine sa se datoreasca unui creștin, cum ne învață atât de minunat Filocalia.”

Noi ne mai bucurăm de puțin soare si plimbări prin grădina.

2 comentarii:

  1. daca cei carora le impui limite se supara e problema lor.Noi nu suntem responsabili de starea emotionala a ceilalti.Iti recomand seria cartilor despre limite de Dr. Henry Cloud si Dr. John Townsend .Excelente, scrise din punct de vedere crestin

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Îți multumesc pentru recomandare, mi le fac cadou de Crăciun :)

      Ștergere