luni, 21 noiembrie 2022

Blogonoiembrie 2022 - ziua 12


Astăzi a bătut vântul, acoperișul de la terasa a  fost cam zgomotos, cred ca nu este fixat bine în unele părți, trebuie remediata problema. Noi ne-am retras in casa foarte repede, fiind si sărbătoare,ne-am odihnit si am citit. 

Trebuie sa-mi fac si eu un plan de pregătiri pentru Crăciun. Vreau sa fiu foarte ingenioasa, cu puțin efort sa fac lucruri mari. Cât am fost însărcinată nu am făcut mari pregătiri de sărbători si mi-am dat seama ca bucuria nu este mai mică, ci din potriva parca a fost mai mare, adevarata bucurie nu consta in acele pregătiri epuizante.
Continui sa răsfoiesc “Cartea filocaliilor” cât doarme bebelina. Ma ajuta foarte mult cuvintele citite. As vrea sa mai caut in pod alte cărți duhovnicești. Când ne-am mutat de la bloc la casa, multe cărți au rămas împachetate, in pod, fiind sigura ca nu voi avea timp sa citesc le-am lăsat acolo. Acum ca s-a ivit timp, vreau sa mai răsfoiesc cărți mai vechi, dar cu o minte noua :))) 
“Mai cumplit lucru este a deznădăjdui decât a păcătui. Iuda trădătorul, fiind mic la suflet si neîncercată în lupte si de aceea deznădăjduind, a venit la el vrăjmașul si i-a pus cureaua în jurul gâtului. Dar Petru, piatra cea tare, suferind o cădere înfricoșată, fiindcă era încercat în lupte n-a slăbit, nici n-a deznadajduit descurajîndu-se, ci ridicându-se îndată a adus lacrimi amare din inimă mâhnită și smerită, și vrăjmașul nostru, văzând acestea, a sărit ca ars la față de o văpaie mare si a fugit departe, vaitându-se cumplit…
Nu va mirați când vedeți ca râd de liniștea voastră cei ce nu pot sa se liniștească, ci mai degrabă cîntați împotriva lor neținând minte răul si opuneți-le o si mai mare supunere lui Dumnezeu, strigând în cântare: “Supune-te, suflete al meu, lui Dumnezeu” (ps.61,5), că în loc să mă iubească mă cleveteau, iar eu mă rugam” (ps. 108,3) pentru tămăduirea mea si a lor. “Ioan Carpatiul, IV, 129,131

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu